Återbetalnings och returpolicy

Återbetalnings och returpolicy

Överblick

Vår återbetalnings- och returpolicy varar i 30 dagar. Om 30 dagar har gått sedan ditt köp kan vi inte erbjuda dig full återbetalning eller byte.

För att vara berättigad till en retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Det måste också vara i originalförpackningen.

För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller inköpsbevis.

Skicka inte tillbaka ditt köp till tillverkaren.

Återbetalningar

När din retur har mottagits och inspekterats så skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.

Om du godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom ett visst antal dagar.

Försenade eller uteblivna återbetalningar

Om du inte har fått någon återbetalning, kontrollera först ditt bankkonto.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din du får återbetalning.
Kontakta sedan din bank. Det finns ofta en viss behandlingstid innan en återbetalning publiceras.
Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss
info@gbsgarn.se

Försäljning objekt

Endast ordinarie priser kan återbetalas.

Utbyte

Vi byter endast ut artiklar om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut den mot samma artikel, skicka oss ett e-postmeddelande på info@gbsgarn.se och skicka ditt objekt till:
GBs Garn
Göteborgsvägen 25
431 30 Mölndal.

Frakt returer

För att returnera din produkt ska du skicka din produkt till: {fysisk adress}.
Du kommer att vara ansvarig för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakt att dras av från din återbetalning.
Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.
Om du returnerar dyrare varor kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att få din returnerade vara.

Behöver du hjälp?

Kontakta oss på info@gbsgarn.se för frågor relaterade till återbetalningar och returer.